Plany studiów
Biologia, studia niestacjonarne II stopnia
Specjalność: Biologia środowiskowa (nauczycielska)
Rok akademicki 2018/2019
Semestr I
| Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-learning | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
| Regulacja metabolizmu organizmów | 5 | 10 | 15 | E | 4 | |||||
| Wprowadzenie do socjologii | 15 | 15 | E | 2 | ||||||
| Ekotoksykologia i monitoring środowiska | 5 | 23 | 5 | 33 | E | 4 | ||||
| Lichenologia | 5 | 13 | 18 | z | 2 | |||||
| Hydrobiologia | 5 | 10 | 15 | z | 2 | |||||
| Genetyka populacji | 10 | 10 | 20 | zo | 3 | |||||
| Taksonomia i geografia roślin | 5 | 10 | 15 | zo | 2 | |||||
| Strategie życiowe roślin | 8 | 8 | 16 | zo | 2 | |||||
| Metodyka badań terenowych | 10 | 10 | 20 | z | 2 | |||||
| Preparatyka biologiczna | 10 | 10 | z | 2 | ||||||
| Kursy do wyboru* | z | 5 |
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie
z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
* Student dokonuje wyboru 3 kursów za sumę 5 pkt ECTS
Semestr II
| Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-learning | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
| Biologia człowieka | 5 | 8 | 5 | 18 | zo | 2 | ||||
| Produktywność akademicka | 1 | 7 | 8 | z | 1 | |||||
| Filozofia nauk przyrodniczych | 8 | 8 | z | 1 | ||||||
| Język obcy dla celów akademickich | 15 | 15 | zo | 1 | ||||||
| Seminarium magisterskie 1 | 10 | 10 | z | 1 | ||||||
| Pracownia magisterska 1 | 25 | 25 | z | 2 | ||||||
| Psychologiczne podstawy wychowania i nauczania dla szkoły ponadpodstawowej | 5 | 10 | 15 | E | 1 | |||||
| Koncepcje i praktyki wychowania dla szkoły ponadpodstawowej | 15 | 30 | 45 | E | 2 | |||||
| Dydaktyka biologii w szkole ponadpodstawowej 1 | 10 | 10 | 20 | 5 | 45 | z | 3 | |||
| Zoogeografia | 5 | 10 | 15 | zo | 2 | |||||
| Biologia lasu | 10 | 20 | 30 | E | 4 | |||||
| Flora Wyżyny Małopolskiej | 3 | 15 | 18 | z | 2 | |||||
| Gatunki i siedliska chronione | 3 | 20 | 23 | z | 3 | |||||
| Kursy do wyboru* | z | 5 |
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie
z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
* Student dokonuje wyboru 3 kursów za sumę 5 pkt ECTS
Semestr III
| Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-learning | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
| Biologia molekularna 1 | 8 | 15 | 23 | E | 3 | |||||
| Fotografia – podstawy i rola w społeczeństwie | 8 | 8 | z | 1 | ||||||
| Seminarium magisterskie 2 | 10 | 10 | z | 1 | ||||||
| Pracownia magisterska 2 | 25 | 25 | z | 4 | ||||||
| Dydaktyka biologii w szkole ponadpodstawowej 2 | 10 | 10 | 20 | 40 | z | 2 | ||||
| Roślina a środowisko | 5 | 10 | 15 | zo | 2 | |||||
| Biologia roślin | 5 | 10 | 15 | zo | 2 | |||||
| Szata roślinna Polski | 8 | 8 | z | 1 | ||||||
| Pterydologia | 5 | 10 | 15 | zo | 2 | |||||
| Praktyka pedagogiczna z biologii w szkole ponadpodstawowej | 120 | 120 | zo | 7 | ||||||
| Kursy do wyboru* | z | 5 |
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie
z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
* Student dokonuje wyboru 3 kursów za sumę 5 pkt ECTS
Semestr IV
| Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-learning | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
| Ekofizjologia | 10 | 10 | 20 | E | 3 | |||||
| Biotechnologia | 15 | 15 | 30 | E | 4 | |||||
| Seminarium magisterskie 3 | 10 | 10 | z | 3 | ||||||
| Pracownia magisterska 3 | 25 | 25 | z | 4 | ||||||
| Dydaktyka biologii w szkole ponadpodstawowej 3 | 5 | 5 | E | 2 | ||||||
| Paleobiologia | 10 | 5 | 8 | 23 | zo | 3 | ||||
| Rośliny użytkowe | 5 | 10 | 15 | z | 2 | |||||
| Pomiary produktywności roślin w terenie | 8 | 8 | zo | 2 | ||||||
| Gatunki inwazyjne | 15 | 15 | zo | 2 | ||||||
| Kursy do wyboru* | z | 5 |
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie
z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
* Student dokonuje wyboru 3 kursów za sumę 5 pkt ECTS
Kursy do wyboru
| Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-learning | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
| Mikroskopia fluorescencyjna | 15 | 15 | z | 2 | ||||||
| Dendrochronologia | 5 | 10 | 15 | z | 2 | |||||
| Podstawy GIS | 5 | 10 | 15 | z | 2 | |||||
| Fizjologia stresu | 5 | 10 | 15 | z | 2 | |||||
| Turystyka przyrodnicza | 5 | 10 | 15 | z | 2 | |||||
| Mikrobiologia laboratoryjna | 5 | 10 | 15 | z | 2 | |||||
| Entomologia sądowa | 5 | 10 | 15 | z | 2 | |||||
| Waloryzacja środowiska przyrodniczego | 5 | 10 | 15 | z | 2 | |||||
| Monitoring środowiska | 8 | 12 | 20 | z | 2 | |||||
| Zwierzęta dziko żyjące w środowisku kształtowanym przez człowieka | 8 | 8 | 16 | z | 2 | |||||
| Ochrona i reintrodukcja gatunków ginących i zagrożonych | 5 | 10 | 15 | z | 2 | |||||
| Biologia kręgowców | 5 | 10 | 15 | z | 2 | |||||
| Ekologia stosowana | 8 | 8 | z | 1 | ||||||
| Ekologia ewolucyjna | 8 | 8 | z | 1 | ||||||
| Grzyby w środowisku człowieka | 8 | 8 | z | 1 | ||||||
| Fotografia przyrodnicza | 1 | 7 | 8 | z | 1 | |||||
| Zagrożenia różnorodności owadów zapylających | 8 | 8 | z | 1 | ||||||
| Rola światła w procesach wzrostu i rozwoju roślin | 8 | 8 | z | 1 |
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie
z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
Instytut Biologii i Nauk o Ziemi