Plany studiów
Chemia, studia stacjonarne I stopnia
Rok akademicki 2020/2021
Semestr I
| Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-l | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
| Kursy przedmiotowe | ||||||||||
| Matematyka w naukach przyrodniczych | 15 | 30 | 5 | 50 | zo | 4 | ||||
| Podstawy chemii z zasadami „zielonej chemii” | 10 | 20 | 45 | 5 | 80 | E | 8 | |||
| Chemia analityczna | 5 | 45 | 5 | 55 | zo | 4 | ||||
| Botanika w edukacji przyrodniczej | 10 | 30 | 5 | 45 | zo | 3 | ||||
| Zoologia w edukacji przyrodniczej | 10 | 30 | 5 | 45 | zo | 3 | ||||
| Kursy z zakresu przedmiotów psychologiczno-pedagogicznych | ||||||||||
| Podstawy psychologii dla nauczycieli | 45 | 45 | 90 | E | 8 | |||||
| Pozostałe zajęcia | ||||||||||
| Szkolenie BHP | 4 | 4 | Z | 0 | ||||||
| Szkolenie biblioteczne | 3 | 3 | Z | 0 | ||||||
| Pierwsza pomoc przedmedyczna | 15 | 15 | Z | 0 | ||||||
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie, E-l – E-learning,
Z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
Semestr II
| Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-l | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
| Kursy przedmiotowe | ||||||||||
| Fizyka w środowisku przyrodniczym | 10 | 30 | 5 | 45 | zo | 3 | ||||
| Chemia nieorganiczna | 15 | 10 | 40 | 5 | 70 | E | 4 | |||
| Chemia organiczna cz. 1 | 5 | 20 | 5 | 30 | zo | 2 | ||||
| Kursy inne | ||||||||||
| Ochrona własności intelektualnej | 15 | 15 | z | 1 | ||||||
| Technologia informacyjna | 15 | 5 | 20 | zo | 1 | |||||
| Kursy z zakresu przedmiotów psychologiczno-pedagogicznych | ||||||||||
| Podstawy pedagogiki dla nauczycieli | 35 | 35 | 5 | 75 | E | 4 | ||||
| Kultura żywego słowa i emisja głosu | 10 | 10 | z | 1 | ||||||
| Organizacja pracy szkoły z elementami prawa oświatowego | 15 | 15 | zo | 1 | ||||||
| Kursy do wyboru | ||||||||||
| Język obcy | 40 | 40 | z | 3 | ||||||
| Specjalność: Nauczanie chemii z nauczaniem przyrody | ||||||||||
| Elementy anatomii i biologii człowieka w nauczaniu 'Przyrody’ w szkole podstawowej | 10 | 30 | 5 | 45 | zo | 5 | ||||
| Elementy geografii dla nauczycieli 'Przyrody’ w szkole podstawowej | 5 | 20 | 5 | 30 | E | 4 | ||||
| Edukacja pozaformalna w nauczaniu przyrody | 10 | 5 | 15 | zo | 1 | |||||
| Specjalność: Nauczanie chemii z animacją kultury przyrodniczej | ||||||||||
| Podstawy anatomii i biologii człowieka dla animatorów kultury przyrodniczej | 10 | 30 | 5 | 45 | zo | 5 | ||||
| Podstawy geografii dla animatorów kultury przyrodniczej | 5 | 20 | 5 | 30 | E | 4 | ||||
| Dydaktyka muzealna | 10 | 5 | 15 | zo | 1 | |||||
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie, E-l – E-learning,
Z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
Semestr III
| Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-l | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
| Kursy przedmiotowe | ||||||||||
| Chemia organiczna cz. 2 | 5 | 40 | 5 | 50 | E | 3 | ||||
| Chemia związków koordynacyjnych | 10 | 20 | 5 | 35 | zo | 2 | ||||
| Krystalografia i kryształy | 20 | 5 | 25 | zo | 2 | |||||
| Kursy inne | ||||||||||
| Podstawy przedsiębiorczości | 15 | 15 | z | 1 | ||||||
| Kursy z zakresu przedmiotów psychologiczno-pedagogicznych | ||||||||||
| Podstawy dydaktyki ogólnej | 15 | 15 | 30 | E | 3 | |||||
| Kultura języka – poprawność, etyka, etykieta | 15 | 15 | z | 1 | ||||||
| Personalizacja procesu kształcenia nauczycieli z elementami tutoringu | 15 | 15 | z | 1 | ||||||
| Kursy z zakresu dydaktyki chemii | ||||||||||
| Podstawy dydaktyki chemii (w tym 4*2h autorskie wykłady z zakresu dydaktyki chemii) |
10 | 30 | 5 | 45 | zo | 3 | ||||
| Technologia informacyjno-komunikacyjna (TIK) i informatyka dla nauczycieli chemii (w tym 1*2h autorskie wykłady z zakresu dydaktyki chemii) |
5 | 30 | 5 | 40 | zo | 3 | ||||
| Kursy do wyboru | ||||||||||
| Język obcy | 40 | 40 | – | 3 | ||||||
| Kultura fizyczna * | 30 | 30 | ||||||||
| Specjalność: Nauczanie chemii z nauczaniem przyrody | ||||||||||
| Dydaktyka Przyrody cz. 1 (elementy fizyki w nauczaniu Przyrody) | 5 | 10 | 5 | 20 | zo | 2 | ||||
| Dydaktyka Przyrody cz .2 (elementy geografii w nauczaniu przyrody) | 10 | 15 | 5 | 30 | zo | 2 | ||||
| Dydaktyka Przyrody cz. 3 (Elementy biologii w nauczaniu Przyrody) | 5 | 10 | 5 | 20 | zo | 2 | ||||
| Technologia informacyjna w nauczaniu Przyrody w szkole podstawowej | 30 | 5 | 35 | zo | 2 | |||||
| Specjalność: Nauczanie chemii z animacją kultury przyrodniczej | ||||||||||
| Klasyfikacja organizmów żywych w pracy animatora kultury przyrodniczej | 5 | 15 | 5 | 25 | zo | 2 | ||||
| Bioróżnorodność środowisk przyrodniczych jako przestrzeń animacji kultury | 5 | 10 | 5 | 20 | zo | 2 | ||||
| Podstawy debaty naukowej | 5 | 15 | 5 | 25 | zo | 2 | ||||
| Zastosowanie TI w animacji nauk przyrodniczych | 30 | 5 | 35 | zo | 2 | |||||
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie, E-l – E-learning,
Z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
* wybór z oferty Centrum Sportu i Rekreacji
Semestr IV
| Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-l | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
| Kursy przedmiotowe | ||||||||||
| Elektrochemia | 10 | 15 | 5 | 30 | zo | 2 | ||||
| Radiochemia | 5 | 5 | 5 | 15 | zo | 1 | ||||
| Podstawy chemii teoretycznej | 10 | 5 | 15 | zo | 1 | |||||
| Biochemia w edukacji przyrodniczej | 15 | 45 | 60 | E | 4 | |||||
| Kursy z zakresu przedmiotów psychologiczno-pedagogicznych | ||||||||||
| Podstawy diagnostyki edukacyjnej dla nauczycieli | 15 | 15 | 30 | zo | 2 | |||||
| Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemie oświaty | 15 | 15 | 30 | zo | 1 | |||||
| Praktyka psychologiczno-pedagogiczna ze studium indywidualnego przypadku | 30* | 30 | zo | 1 | ||||||
| Wystąpienia publiczne – komunikacja werbalna i pozawerbalna | 10 | 10 | z | 1 | ||||||
| Wizyta studyjna | 10 | 10 | z | 1 | ||||||
| Projekt rozwoju osobistego 1 | 10 | 10 | z | 1 | ||||||
| Kursy z zakresu dydaktyki chemii | ||||||||||
| Metodyka nauczania chemii | 30* | 5 | 35 | zo | 3 | |||||
| Kursy do wyboru | ||||||||||
| Język obcy | 30 | 30 | E | 4 | ||||||
| Kultura fizyczna** | 30 | 30 | z | |||||||
| Wykład ogólnouczelniany w języku polskim 1 | 15 | 15 | z | 1*** | ||||||
| Wykład ogólnouczelniany w języku polskim 2 | 15 | 15 | z | 1*** | ||||||
| Wykład ogólnouczelniany w języku angielskim 1 | 15 | 15 | z | 2*** | ||||||
| Specjalność: Nauczanie chemii z nauczaniem przyrody | ||||||||||
| Elementy biologii komórki dla nauczycieli 'Przyrody’ w SP | 5 | 20 | 5 | 30 | E | 4 | ||||
| Zajęcia outdorowe w nauczaniu przyrody | 10 | 5 | 15 | zo | 2 | |||||
| Specjalność: Nauczanie chemii z animacją kultury przyrodniczej | ||||||||||
| Podstawy biologia komórki dla animatorów kultury przyrodniczej | 5 | 20 | 5 | 30 | E | 4 | ||||
| Metodyka obserwacji roślin i zwierząt – zajęcia terenowe | 10 | 5 | 15 | zo | 2 | |||||
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie, E-l – E-learning,
Z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
* w tym 25 godzin zajęć praktycznych i 5 godzin zajęć teoretycznych
** wybór z oferty Centrum Sportu i Rekreacji
*** Student może wybrać wykłady w jęz. polskim (po 1p. ECTS) lub w jęz. ang. (2p. ECTS)
Semestr V
| Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-l | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
| Kursy przedmiotowe | ||||||||||
| Chemia fizyczna | 10 | 15 | 5 | 30 | zo | 3 | ||||
| Kursy z zakresu przedmiotów psychologiczno-pedagogicznych | ||||||||||
| Warsztaty psychologiczno-pedagogiczne | 30 | 30 | zo | 1 | ||||||
| Projekt rozwoju osobistego 2 | 10 | 10 | 1 | |||||||
| Praktyka pedagogiczna z chemii w szkole podstawowej | 120 | 120 | zo | 9 | ||||||
| Kursy z zakresu dydaktyki chemii | ||||||||||
| Eksperymenty laboratoryjne w nauczaniu chemii | 5 | 20 | 5 | 30 | zo | 2 | ||||
| Kursy do wyboru | ||||||||||
| Wykład ogólnouczelniany w języku polskim 3 | 15 | 15 | z | 1* | ||||||
| Wykład ogólnouczelniany w języku polskim 4 | 15 | 15 | z | 1* | ||||||
| Wykład ogólnouczelniany w języku angielskim 2 | 15 | 15 | z | 2* | ||||||
| Seminarium dyplomowe cz. 1 | 10 | 10 | z | 1 | ||||||
| Pracownia dyplomowa cz. 1 | 20 | 20 | z | 1 | ||||||
| Filozofia nauk przyrodniczych | 5 | 10 | 15 | 1 | ||||||
| Specjalność: Nauczanie chemii z nauczaniem przyrody | ||||||||||
| Elementy fizjologii zwierząt w nauczaniu 'Przyrody’ w SP | 5 | 20 | 5 | 30 | E | 3 | ||||
| Elementy fizjologii roślin w nauczaniu 'Przyrody’ w SP | 5 | 20 | 5 | 30 | E | 3 | ||||
| Dydaktyka Przyrody cz. 4 (Elementy chemii w nauczaniu Przyrody) | 5 | 10 | 5 | 20 | zo | 2 | ||||
| Dydaktyka Przyrody cz. 5 (Zajęcia praktyczne z przyrody w szkole podstawowej) | 15 | 5 | 20 | zo | 2 | |||||
| Specjalność: Nauczanie chemii z animacją kultury przyrodniczej | ||||||||||
| Podstawy fizjologii zwierząt dla animatorów kultury przyrodniczej | 5 | 20 | 5 | 30 | E | 3 | ||||
| Podstawy fizjologii roślin dla animatorów kultury przyrodniczej | 5 | 20 | 5 | 30 | E | 3 | ||||
| Popularyzacja wiedzy przyrodniczej | 5 | 10 | 5 | 20 | zo | 2 | ||||
| Wizualizacja zjawisk i procesów przyrodniczych | 5 | 10 | 5 | 20 | zo | 2 | ||||
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie, E-l – E-learning,
Z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
* Student może wybrać wykłady w jęz. polskim (po 1p. ECTS) lub w jęz. ang. (2p. ECTS)
Semestr VI
| Nazwa kursu | W | A | K | L | S | P | E-l | Razem | Forma zaliczenia |
ECTS |
| Kursy przedmiotowe | ||||||||||
| Analiza instrumentalna | 5 | 20 | 5 | 30 | 2 | |||||
| Nanomateriały i nanotechnologia | 5 | 10 | 15 | 1 | ||||||
| Historia rozwoju pojęć chemicznych | 5 | 10 | 15 | 1 | ||||||
| Kursy inne | ||||||||||
| Filozofia: człowiek, kultura, technika | 15 | 1 | ||||||||
| Filozofia: człowiek, kultura, technika – warsztaty | 15 | |||||||||
| Kursy z zakresu przedmiotów psychologiczno-pedagogicznych | ||||||||||
| Indywidualny projekt edukacyjny | 5 | 5 | 1 | |||||||
| Kursy z zakresu dydaktyki chemii | ||||||||||
| Nowoczesne teorie i praktyki w nauczaniu chemii | 10 | 30 | 5 | 45 | E | 3 | ||||
|
Nowe media w nauce i edukacji (w tym 5*2h autorskie wykłady z zakresu dydaktyki chemii) |
15 | 15 | 30 | 1 | ||||||
| Kursy do wyboru | ||||||||||
| Seminarium dyplomowe cz. 2 | 15 | 15 | 1 | |||||||
| Pracownia dyplomowa cz. 2 | 25 | 25 | 2 | |||||||
| Specjalność: Nauczanie chemii z nauczaniem przyrody | ||||||||||
| Holistyczne ujęcie nauczania przyrody w szkole podstawowej | 10 | 20 | 5 | 35 | zo | 1 | ||||
| Ujęcie treści przyrodniczych w literaturze i sztuce | 10 | 15 | 5 | 30 | zo | 1 | ||||
| Dydaktyka przyrody cz. 6 | 5 | 5 | E | 2 | ||||||
| Wpływ substancji chemicznych na organizmy żywe | 5 | 10 | 5 | 20 | zo | 1 | ||||
| Analiza chemicznych zagrożeń środowiska | 5 | 10 | 5 | 20 | zo | 1 | ||||
| Edukacja ekologiczna | 5 | 10 | 5 | 20 | zo | 1 | ||||
| Praktyka pedagogiczna z przyrody w szkole podstawowej | 60 | 60 | zo | 2 | ||||||
| Specjalność: Nauczanie chemii z animacją kultury przyrodniczej | ||||||||||
| Metodyka obserwacji roślin i zwierząt – zajęcia terenowe | 30 | 5 | 35 | zo | 1 | |||||
| Sporządzanie zbiorów przyrodniczych | 10 | 15 | 5 | 30 | zo | 1 | ||||
| Metodyka prowadzenia zajęć w edukacji pozaformalnej na różnych poziomach edukacyjnych | 60 | 5 | 65 | E | 4 | |||||
| Interakcje i platformy komunikacyjne, nauka i społeczeństwo | 5 | 10 | 5 | 20 | zo | 1 | ||||
| ICT i nowe formy komunikacji społecznej w edukacji przyrodniczej | 5 | 10 | 5 | 20 | zo | 1 | ||||
| Komunikacja i mediacja w konfliktach przyrodniczych | 5 | 10 | 5 | 20 | zo | 1 | ||||
W – wykład, A – audytorium, K – konwersatorium, S – seminarium, P – praktyki studenckie, E-l – E-learning,
Z – zaliczenie (formę ustala prowadzący), zo – zaliczenie z oceną, E – egzamin
Rok akademicki 2021/2022
Plan kierunkowy Chemia-Nauczyciel chemii 2021/2022![]()
Plan specjalności – Nauczanie chemii z nauczaniem przyrody 2021/2022![]()
Plan specjalności – Nauczanie chemii z animacją kultury przyrodniczej 2021/2022![]()
Rok akademicki 2020/2021
Plan kierunkowy Chemia-Nauczyciel chemii 2020/2021![]()
Plan specjalności – Nauczanie chemii z nauczaniem przyrody 2020/2021![]()
Plan specjalności – Nauczanie chemii z animacją kultury przyrodniczej 2020/2021![]()
Instytut Biologii i Nauk o Ziemi